MOVG Best Practice GDPR

GDPR: EU-Persondata-forordningen

Vi har udviklet en let og brugervenlig løsning
til små og mellemstore virksomheder

Ring +45 70 20 79 02

eller kontakt os her for en snak om GDPR

EU-Tilbudsproces

Vi hjælper dig sikkert i mål med EU-Tilbudsprocessen hos leverandører

Kontakt os her

MOVG Best Practice dokumentation og processer for EU-Persondataforordningen

Vi har sammen med flere virksomheder udviklet en best practice metodik for hurtigt at få et overblik over virksomhedens anvendelse af persondata. 

Download vores brochure

  • Workshop for introduktion til EU-Persondataforordningen
  • Dataanalyseskabelon for anvendelsen af persondata hos kunden – udfyldes af kunden
  • Risikoanalyse baseret på den af kunden udfyldte dataanalyse
  • Procesbeskrivelse baseret på dataanalysen for:
    • Håndtering af Indsigtsanmodning
    • Håndtering af Retten til at blive glemt
    • Håndtering af alvorlige brud på datasikkerhed
  • Brevskabelon for anmodning om databehandleraftale

Virksomheden opnår et overblik over anvendelsen af persondata og her nu et solidt grundlag for at beslutte hvilke tiltag, der skal iværksættes for at være comliant med EU-Persondataforordningen inden den 25. maj 2018, hvor Databeskyttelsesloven træder i kraft.

Hvad siger kunderne?

Fra usikkerhed til overblik….

Vi har hos Renz A/S (ME-FA Postkasser), i samarbejde med Management of Value Group, fået meget mere styr på den nye persondataforordning (GDPR) som bliver indført den, 25. maj 2018, og dens mulige konsekvenser for Renz A/S.

Vi er i processen gået fra at være usikre på betydningen af persondataforordningen (GDPR) til at have et overblik, og ikke mindst beskrevne processer ved mulige forespørgsler om persondata, retten til at blive glemt og håndtering af underretning på brud af datasikkerhed.

Det har været en god og konstruktiv proces, og vi kan give vores varmeste anbefalinger til såvel proces som Management of Value Groups enkle og overskuelige metoder til at få det implementeret … Vi er meget tilfredse med resultatet.

Anders K. Pedersen, Controller.

 

Vellykket Projektforløb!

Apotekernes A.m.b.a. har med støtte fra Management of Value Group ApS analyseret den nye EU Persondataforordnings indvirkning på selskabet.

Grundlaget for projektforløbet har været at blive klogere på, hvilken betydning forordningen har for selskabet, og derigennem få fastlagt, hvilke tiltag der nødvendigvis måtte tages i denne forbindelse.

Det har ført til at Persondata er blevet: identificeret, beskrevet og samtidigt er der taget stilling til, hvorfor vi har disse data, hvor længe vi gemmer dem, hvilke Databehandleraftaler vi har behov for, og der er udarbejdet processer for, hvordan eventuelle indsigtsanmodninger håndteres.

Vi har været glade for samarbejdet med Management of Value Group ApS, og kan kun anbefale selskabet med henblik på at skabe et overblik og gøre den videre proces mere tilgængelig.

Peter Jørgensen – Økonomichef – Apotekernes A.m.b.a.

 

Hvordan kommer du videre?
Vi har flere mulige løsninger, der tager udgangspunkt i din virksomheds størrelse og økonomi.

kontakt os

 Vi ser frem til at høre fra dig

Sammmentykke: